UMOWA
O ROBOTY BUDOWLANE
Zawarta
w dniu ...............r. 200 ... w
.......................... pomiędzy:
.............................................
zam. w ...................... ul................. zwanym dalej
ZAMAWIAJĄCYM,
i
..............................................zam.
w.................. ul...........................................
.........................................................................................................................
zwanym
dalej WYKONAWCĄ,
§ 1
PRZEDMIOT UMOWY
1. ZAMAWIAJĄCY zleca, a
WYKONAWCA przyjmuje do wykonania............................ ( tu
należy określić rodzaj prac) w
budynku położonym w ...............przy
ul..................wraz z wszystkimi robotami towarzyszącymi.
(Przedmiot Umowy).
§ 2
TERMINY
1.
Ustala się następujące terminy :
a/- rozpoczęcie prac wynikających
z UMOWY - w dniu.....................................
b/- zakończenia prac wynikających z UMOWY na dzień......................................
2. Termin zakończenia robót,
o którym mowa w pkt 2 powyżej, obejmuje
zakończenie wszelkich robót
oraz wykonanie wszelkich wynikających z nich poprawek i zaleceń,
jak również całkowite uprzątnięcie terenu, na którym
wykonywane były prace wraz z wywiezieniem resztek materiałów.
3. ZAMAWIAJĄCY powinien być
niezwłocznie, pisemnie poinformowany o przeszkodach mogących mieć
wpływ na opóźnienie terminu wykonania robót. Ustalenie nowego
terminu wykonania robót wymaga sporządzenia stosownego aneksu do
UMOWY.
§ 3
BUDOWA
1. WYKONAWCA zobowiązany
jest do ochrony przed zniszczeniem, uszkodzeniem lub kradzieżą
powierzonego mu mienia oraz prowadzonych przez niego robót aż do
upłynięcia terminu odbioru.
§ 4
OBOWIĄZKI ZAMAWIAJĄCEGO
1.
Do obowiązków ZAMAWIAJĄCEGO należy:
-
zapewnienie
materiałów niezbędnych do wykonania prac to jest
............................................................
( tu szczegółowo wymienić materiały i urządzenia
ZAMAWIAJĄCEGO);
-
odbiór
wykonanych prac;
-
terminowe
regulowanie zobowiązań finansowych w stosunku do WYKONAWCY.
§ 5
OBOWIĄZKI WYKONAWCY
1.
Prowadzenie robót z najwyższą starannością, zgodnie z
Projektem, zasadami sztuki budowlanej i obowiązującymi przepisami.
2.
Wykonanie
przedmiotu UMOWY z materiałów powierzonych przez ZAMAWIAJĄCEGO
(według faktury) oraz materiałów własnych nabytych w
uzgodnieniu z ZAMAWIAJĄCYM.
3.
Niezwłoczne
wykonanie robót nie objętych UMOWĄ, jeżeli są one niezbędne ze
względu na bezpieczeństwo lub zabezpieczenie przed awarią.
4.
Dostarczenie niezbędnego sprzętu i pracowników.
§ 6
ODBIÓR
1. Odbiorem jest przekazanie
przez WYKONAWCĘ ZAMAWIAJĄCEMU gotowego obiektu wraz z rachunkiem
oraz gwarancją.
2.
Jeżeli wady (usterki) przedmiotu UMOWY stwierdzono w toku
dokonywania odbioru, ZAMAWIAJĄCY może:
a)
przyjąć przedmiot odbioru obniżając wynagrodzenie
odpowiednio do utraconej wartości użytkowej;
b)
odmówić przyjęcia przedmiotu odbioru do czasu usunięcia
wad uniemożliwiających użytkowanie
lub rozpoczęcie eksploatacji. W takim przypadku WYKONAWCA określa
nowy termin gotowości do odbioru, zawiadamiając o tym ZAMAWIAJĄCEGO
co najmniej 3 dni przed tą datą;
§ 7
WYNAGRODZENIE
WYKONAWCY I ROZLICZENIA
1.
Za wykonanie Przedmiotu UMOWY WYKONAWCA otrzyma wynagrodzenie
ryczałtowe w wysokości .................................zł. Kwota powyższa
obejmuje podatek VAT w
wysokości ..........................zł.
2.
Wynagrodzenie opisane powyżej
stanowi jedyne pełne i uzgodnione wynagrodzenie, które stanie się
należne WYKONAWCY za wykonanie całości robót, robót
gwarancyjnych oraz za należyte wykonanie jego zobowiązań i wywiązanie
się z obowiązków zgodnie z niniejszą UMOWĄ. WYKONAWCY
nie przysługuje żadna dodatkowa zapłata z tytułu wzrostu cen,
zmiany lub wprowadzenia nowych podatków. WYKONAWCA niniejszym
zrzeka się w sposób wyraźny wszelkich praw, w tym do wnoszenia
roszczeń związanych lub wynikających ze wzrostu cen materiałów,
dóbr, energii, paliw, kosztów robocizny lub innych kosztów związanych
z wykonaniem robót.
3.
Faktura WYKONAWCY zapłacona będzie w dniu dokonania
odbioru.
§
8
GWARANCJE
1.
WYKONAWCA udzieli ZAMAWIAJĄCEMU gwarancji na wszystkie
wykonane prace budowlane, instalacyjne i dotyczące zainstalowania
wyposażenia.
2.
Termin gwarancji ustala się na....................od daty
odbioru. Równocześnie WYKONAWCA udziela gwarancji za dostarczone
urządzenia i wbudowane materiały na okres dłuższy, o ile
gwarantują to producenci. WYKONAWCA przekaże ZAMAWIAJĄCEMU
komplet dokumentów gwarancyjnych na materiały i urządzenia nabyte
na zlecenie ZAMAWIAJĄCEGO.
3.
WYKONAWCA zobowiązuje się do bezzwłocznego usunięcia na własny
koszt wad i usterek stwierdzonych w okresie gwarancji w sposób nie
zakłócający zamieszkiwania przez ZAMAWIAJĄCEGO
4.
ZAMAWIAJĄCY może usunąć w zastępstwie WYKONAWCY i na
jego koszt wady nie usunięte w uzgodnionym terminie, o którym mowa
powyżej, po uprzednim zawiadomieniu WYKONAWCY. Kosztami związanymi
z zastępczym usunięciem wad ZAMAWIAJĄCY obciąża WYKONAWCĘ.
§
9
KARY
UMOWNE
1.
W przypadku niedotrzymania terminu rozpoczęcia lub zakończenia
prac określonych w niniejszej UMOWIE, a także zwłoki w terminie
zakończenia naprawy usterek gwarancyjnych, ZAMAWIAJĄCY może
naliczać kary umowne wysokości 2 % wartości wynagrodzenia za każdy
dzień zwłoki.
2.
W przypadku jakiejkolwiek zwłoki ze strony ZAMAWIAJĄCEGO z
zapłatą na rzecz WYKONAWCY zapłaci on odsetki ustawowe.
§
12
ODSTĄPIENIE
OD UMOWY
1.
ZAMAWIAJĄCY może odstąpić od UMOWY w przypadku:
a)
gdy WYKONAWCA nie dotrzymuje terminów wykonania prac w sposób
zagrażający terminowemu wykonaniu przedmiotu UMOWY;
b)
w przypadku systematycznego naruszania przez WYKONAWCĘ
zasad
prowadzenia robót budowlanych zgodnie z obowiązującymi
przepisami, a w
szczególności naruszania przepisów BHP i warunków
technicznych wykonania
robót;
2.
W przypadku odstąpienia od UMOWY strona winna odstąpienia
od UMOWY zapłaci stronie drugiej karę w wysokości 20 % sumy
wynagrodzenia umownego.
WYKONAWCA
ZAMAWIAJĄCY
|